Понеділок, 18.12.2017, 01:15
На землі
Головна Мій профільРеєстрація ВихідВхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Технологія [0]
Законодавство [16]
Наше опитування
Чи потрібно відкривати ринок землі
Всього відповідей: 21
Форма входу
Статистика
 Матеріали
Головна » Статті » Законодавство

Закон України "Про ринок земель" (Частина 2)

Розділ ІІІ ПРОДАЖ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК ТА ПРАВ НА НИХ НА ЗЕМЕЛЬНИХ ТОРГАХ

Глава 5. Суб’єкти земельних торгів та  професійна підготовка ліцитаторів

Стаття 31 Суб’єкти земельних торгів

1. Суб’єктами земельних торгів є:

  • юридична особа, яка має дозвіл (ліцензію) на проведення земельних торгів;
  • центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів, який здійснює ліцензування проведення земельних торгів та організовує підготовку ліцитаторів для обслуговування земельних торгів відповідно до цього Закону;
  • фізична або юридична особа, орган виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, державний орган приватизації, або державний виконавець при виконанні передбачених законом виконавчих документів.

Стаття 32. Здійснення підготовки ліцитаторів

1. Ліцитаторами можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які мають вищу освіту, володіють державною мовою, склали кваліфікаційний іспит та одержали кваліфікаційне свідоцтво ліцитатора з проведення земельних торгів відповідно до вимог цієї статті.

Ліцитатором не може бути особа, обмежена у дієздатності або визнана недієздатною за рішенням суду.

2. Професійна підготовка ліцитаторів складається з навчання за програмою підготовки та підвищення кваліфікації ліцитаторів з проведення земельних торгів на базі навчальних закладів, які уклали відповідний договір з центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.Вимоги до програм підготовки та підвищення кваліфікації ліцитаторів з проведення земельних торгів установлюються центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

3. Фізичним особам, що пройшли навчання за програмою підготовки ліцитаторів та склали кваліфікаційний іспит, видається кваліфікаційне свідоцтво ліцитатора з проведення земельних торгів.

Порядок проведення кваліфікаційних іспитів та анулювання кваліфікаційного свідоцтва ліцитатора з проведення земельних торгів установлюється центральним органом виконавчої влади до повноважень якого належить здійснення нормативно-правового регулювання у сфері земельних відносин.

Особи, які не склали кваліфікаційний іспит, допускаються до його повторного складення не раніше ніж через один рік.

Ліцитатори з проведення земельних торгів зобов’язані не рідше одного разу на три роки підвищувати кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації.

Видача кваліфікаційного свідоцтва ліцитатора з проведення земельних торгів та видача дубліката здійснюється навчальним закладом.

Строк видачі кваліфікаційного свідоцтва ліцитатора з проведення земельних торгів або надання письмового повідомлення про відмову у видачі кваліфікаційного свідоцтва ліцитатора з проведення земельних торгів становить 10 днів з дня складення кваліфікаційного іспиту.

Строк дії кваліфікаційного свідоцтва необмежений у часі. Невиконання вимоги, зазначеної в абзаці четвертому частини третьої цієї статті, є підставою для зупинення дії кваліфікаційного свідоцтва ліцитатора з проведення земельних торгів.

4. Підставою для відмови у видачі кваліфікаційного свідоцтва ліцитатора з проведення земельних торгів є непроходження курсу підготовки ліцитаторів з проведення земельних торгів та/або нескладення кваліфікаційного іспиту на отримання кваліфікаційного свідоцтва.

5. Кваліфікаційне свідоцтво ліцитатора може бути анульовано центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів:

а) за заявою ліцитатора;

б) винесення рішення суду, що набрало законної сили, про обмеження дієздатності особи (ліцитатора), визнання її недієздатною, безвісно відсутньою або такою що порушила вимоги чинного законодавства під час проведення земельних торгів;

в) на підставі свідоцтва про смерть.

6. Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів веде Державний реєстр ліцитаторів з проведення земельних торгів, які отримали кваліфікаційне свідоцтво.

Порядок формування, ведення та користування Реєстром ліцитаторів з проведення земельних торгів установлюється центральним органом виконавчої влади до повноважень якого належить здійснення нормативно-правового регулювання у сфері земельних відносин.

Глава 6. Порядок продажу земельних ділянок та прав на них на аукціоні

Стаття 33. Добір та формування переліку земельних ділянок державної та комунальної власності, які виставляються для продажу на аукціоні або права на які виставляються для такого продажу

1. Організатор визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності для продажу на аукціонах таких ділянок або права оренди на них окремими лотами.

2. Добір земельних ділянок державної чи комунальної власності для формування переліку, зазначеного у частині першій цієї статті, здійснюється:

  • щодо земельних ділянок для містобудівних потреб — відповідно до затвердженої в установленому законодавством порядку документації із землеустрою та містобудівної документації;
  • щодо земельних ділянок не для містобудівних потреб — відповідно до затвердженої в установленому законодавством порядку документації із землеустрою.

3. Земельні ділянки, включені до переліку, зазначеного у частині першій цієї статті, не можуть надаватися у користування для будь-яких цілей, зокрема в оренду, до завершення аукціону.

Стаття 34. Підготовка лотів до продажу на аукціоні

1. Підготовку лотів до продажу на аукціоні забезпечує організатор.

Підготовка лотів щодо продажу земельних ділянок державної та комунальної власності або права оренди на них включає:

  • виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі зміни цільового призначення земельної ділянки та у разі, коли межі земельної ділянки не встановлені в натурі);
  • визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками;проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки чи права оренди на неї та встановлення стартової ціни лота;
  • виготовлення територіальним органом центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів технічного паспорта земельної ділянки в разі його відсутності.

Підготовка лотів щодо продажу земельних ділянок приватної власності або права оренди на них включає:

  • присвоєння кадастрового номера земельної ділянки (у разі його відсутності);
  • проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки чи права оренди на неї та її рецензування відповідно до Закону України "Про оцінку земель”, встановлення стартової ціни лота, яка у разі звернення стягнення на земельну ділянку, що перебуває у власності громадянина або юридичної особи, дорівнює 80 відсоткам від вартості земельної ділянки або права на неї, визначеної за результатами експертної грошової оцінки, що проведена за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, а в інших випадках установлюється організатором земельних торгів;
  • державну реєстрацію речового права на земельну ділянку, що підлягає продажу.

Виготовлення землевпорядної та землеоціночної документації здійснюється суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію на проведення таких робіт, відповідно до договору з організатором.

У разі необхідності виготовлення технічного паспорта організатор після затвердження землевпорядної та землеоціночної документації, зазначеної в абзацах третьому і п’ятому цієї частини, передає відповідні документи і матеріали територіальному органові центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів для виготовлення технічного паспорта земельної ділянки.

2. Після виготовлення технічного паспорта земельної ділянки та інших матеріалів організатор передає відповідну документацію і матеріали виконавцю.

Виконавець земельних торгів визначається організатором торгів відповідно до законодавства про здійснення державних закупівель, а у разі, коли законодавство про здійснення державних закупівель не застосовується, — на конкурсних засадах у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики та продовольства.

Основним критерієм визначення виконавця на конкурсних засадах є наявність ліцензії та запропонована ним вартість послуг.

Документація щодо кожного лота оформляється виконавцем в окрему справу і після закінчення аукціону передається покупцеві.

Із зазначених документації та матеріалів виконавець формує інформаційну картку на лот.

3. Закупівля послуг (землевпорядних та землеоціночних робіт) за державні кошти у процесі підготовки до продажу земельних ділянок та прав на них здійснюється у порядку, визначеному законодавством про здійснення державних закупівель.

4. Умови, оголошені перед проведенням аукціону, не підлягають зміні під час укладення договору купівлі-продажу або договору оренди.

Стаття 35. Підготовка до проведення аукціону

1. Аукціон проводиться виконавцем на підставі договору з організатором.

Виконавець не пізніше п'яти робочих днів після підписання зазначеного договору та отримання матеріалів на лот публікує у друкованих засобах масової інформації загальнодержавної, регіональної та місцевої сфери розповсюдження а також на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів оголошення із зазначенням дати проведення аукціону та переліку лотів.

2. В оголошенні зазначаються:

  • розміри земельної ділянки;
  • цільове призначення, а для містобудівних потреб — також види використання (пріоритетні та допустимі);
  • умови продажу та стартова ціну; містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки;
  • місце і час проведення торгів;
  • відомості про дату припинення реєстрації заяв на участь у земельних торгах;
  • сума реєстраційного внеску та сума гарантійного внеску, що повинні сплачуватися учасниками, порядок їх сплати;номер рахунка виконавця, відкритого в банку, для сплати реєстраційного та гарантійного внесків;
  • найменування та адреса установи, прізвище та посада, номер телефону особи, в якої можна ознайомитися з технічним паспортом земельної ділянки.

3. Аукціон проводиться не раніше ніж через 30 днів та не пізніше 60 днів після опублікування зазначеного оголошення.

Стаття 36. Скасування аукціону

1. Організатор має право відмовитися від проведення аукціону у випадку надходження документів, які тягнуть за собою внесення змін до землевпорядної та землеоціночної документації на земельну ділянку, яка підлягає продажу, але не пізніше ніж за 10 днів до початку аукціону. У разі відмови організатора від проведення аукціону він у десятиденний строк після прийняття рішення про відмову від проведення аукціону відшкодовує виконавцю фактично понесені витрати, але не більше максимальної суми винагороди, що встановлена частиною п’ятою статті 43 цього Закону, а виконавець протягом п’яти днів повертає сплачені гарантійні та реєстраційні внески учасникам.

2. Повідомлення про скасування аукціону надсилається не пізніше наступного дня після прийняття відповідного рішення організатором усім особам, що подали заяву про участь в аукціоні.

3. У разі скасування аукціону виконавець повертає учасникам сплачені ними реєстраційні та гарантійні внески не пізніше п’яти банківських днів з дати скасування.

Стаття 37 Учасники аукціону

В аукціоні можуть брати участь особи, що відповідно до Земельного кодексу України та цього Закону мають право на набуття у власність або в оренду земельних ділянок і сплатили реєстраційний та гарантійний внески.

Стаття 38. Порядок подання документів для участі в аукціоні та реєстрації його учасників

1. Особа, що бажає взяти участь в аукціоні, подає виконавцю:

заяву про участь в аукціоні (не пізніше ніж за три робочих дні до його проведення);

витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців (для юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців) або реєстраційний номер облікової картки платника податку, крім випадків, коли фізична особа через свої релігійні або інші переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку, офіційно повідомила про це відповідні органи державної влади та має відмітку в паспорті громадянина України;

документи, що підтверджують сплату реєстраційного та гарантійного внесків (копії розрахункових документів, виписки з рахунків).Представник фізичної чи юридичної особи подає, крім зазначених документів, відповідну довіреність та копію свого паспорта.

2. Виконавець приймає документи в учасників — фізичних осіб та представників учасників — юридичних осіб і видає довідку про отримання документів із зазначенням їх переліку.

3. Виконавець після отримання документів, зазначених у частині першій цієї статті, записує у книгу реєстрації учасників порядковий номер учасника і номер лота, який він виявив бажання придбати.

Крім того, в книзі зазначаються:

  • для фізичних осіб — прізвище, ім'я та по батькові, зареєстроване місце проживання (за наявності) та ідентифікаційний номер у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків та інших обов’язкових платежів;
  • для юридичних осіб, заснованих громадянами України або юридичними особами України, — найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України;для іноземних осіб: для іноземних громадян та осіб без громадянства — громадянство, прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), постійне місце проживання за межами України;
  • для інших іноземних осіб — найменування, місцезнаходження та держава, в якій зареєстрована така юридична особа (для іноземних юридичних осіб), і держава, в якій зареєстровано засновників (учасників) спільних підприємств, заснованих за участю іноземних юридичних і фізичних осіб.

4. Інформація про особу учасника (його представника), що міститься в поданих ним документах, не підлягає розголошенню, крім випадків, установлених законом.

5. Після реєстрації учаснику видається вхідний квиток, інформаційна картка на лот та картка учасника (із зазначенням на зворотному боці умов проведення аукціону).

6. У день проведення аукціону виконавець реєструє присутніх учасників. Учасник (його представник) зобов’язаний пред’явити паспорт (доручення на вчинення дій під час аукціону, зокрема участь в торгах та підписання протоколу про результати торгів, і паспорт). Після цього виконавець видає учаснику табличку з номером.Реєстрація починається за три години та закінчується за 20 хвилин до початку аукціону. Незареєстровані особи до участі у торгах не допускаються.

7. Форми заяв про участь в аукціоні, довідки про отримання документів виконавцем, книг реєстрації учасників, вхідного квитка, інформаційної картки на лот та картка учасника, типового договору купівлі-продажу лота затверджуються центральним органом виконавчої влади до повноважень якого належить здійснення нормативно-правового регулювання у сфері земельних відносин.

Стаття 39. Забезпечення гласності, прозорості та підтримання порядку під час проведення аукціону

1. Під час проведення аукціону мають право бути присутні та здійснювати звукозапис і відеозйомку процесу проведення торгів представники засобів масової інформації та громадських організацій.

2. За рішенням ліцитатора під час торгів за певним лотом у залі можуть бути присутні учасники, які не беруть участі в торгах за цим лотом, а також особи, що не є учасниками, за запрошенням організатора.

3. Особам, що не є учасниками торгів за конкретним лотом, забороняється втручання у торги в будь-який спосіб.Учасникам та особам, зазначеним у частинах першій і другій цієї статті, забороняється вчиняти дії, спрямовані на умисне створення перешкод для проведення аукціону (пересуватися по залу та голосно розмовляти без дозволу ліцитатора, відвертати увагу учасників).

4. Ліцитатор для усунення порушень та поновлення порядку має право:

  • усно попередити учасника чи запрошену особу про усунення порушень, але не більше одного разу за кожний вид порушення;
  • вимагати від учасника чи запрошеної особи залишити зал торгів за неодноразове порушення порядку проведення торгів;
  • тимчасово припинити проведення аукціону та оголосити перерву в разі порушення учасниками правил проведення торгів.

Стаття 40. Проведення аукціону

1. Аукціон починається з оголошення ліцитатором порядку його проведення.

2. Лот виставляється на аукціоні за наявності не менш як двох учасників.

3. Ліцитатор оголошує номер лота, зазначений в інформаційній картці, місце розташування, розмір, цільове призначення земельної ділянки та можливі види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель, а також стартову ціну лота.

4. Торги починаються з оголошення ліцитатором стартової ціни одночасно з ударом аукціонного молотка (гонга), якщо один або більше учасників сповістили про готовність придбати лот.

5. Якщо протягом трьох хвилин після триразового оголошення стартової ціни ніхто з учасників не висловив бажання придбати лот за ціною, оголошеною ліцитатором, лот знімається з продажу на цьому аукціоні.

У разі коли про готовність придбати лот за стартовою ціною сповістили не менш як два учасники, ліцитатор збільшує стартову ціну на крок аукціону з подальшим послідовним збільшенням ціни.

Значення кроку аукціону встановлюється організатором у розмірі до 10 відсотків стартової ціни.Учасникам, які відмовилися придбати лот за стартовою ціною, гарантійні внески не повертаються.

6. У ході аукціону учасники повідомляють про намір придбати лот за оголошеною ліцитатором ціною двома способами: підняттям таблички з номером, повернутим до ліцитатора, що засвідчує прийняття ціни, запропонованої ліцитатором (прийняття пропозиції ціни без голосу), або підняттям таблички з одночасним оголошенням своєї пропозиції стосовно ціни лота, яка повинна бути більшою, ніж названа ліцитатором ціна, мінімум на один крок аукціону, але обов’язково кратною кроку (пропозиція ціни з голосу).

Якщо запропонована учасником ціна перевищує оголошену ліцитатором ціну, ліцитатор називає номер учасника і повідомляє про його пропозицію.

У разі коли ціна, запропонована з голосу одним із учасників, більша за ціну, оголошену ліцитатором, але не кратна кроку аукціону, ліцитатор трактує таку пропозицію як згоду учасника збільшити ціну на відповідну кількість кроків аукціону, називає номер цього учасника і запропоновану ним ціну, кратну кроку аукціону.

Якщо учасник підняв табличку та оголосив ціну, меншу за оголошену ліцитатором або попереднім учасником, ліцитатор повторює свою ціну або ціну попереднього учасника, вважаючи підняття таблички учасником, що запропонував меншу ціну, за згоду прийняти ціну, яку назвав ліцитатор або попередній учасник. Після цього ліцитатор оголошує наступну ціну, збільшену на крок аукціону.

Мовчання учасника, що першим підняв табличку з номером після оголошення ліцитатором ціни, трактується як згода учасника на запропоновану ліцитатором ціну. Після цього ліцитатор називає номер учасника, що першим підняв табличку, і оголошує наступну ціну, збільшену на крок аукціону.

У разі коли після оголошення запропонованої ліцитатором ціни одночасно декілька учасників піднімають свої таблички з номером (прийняття пропозиції ціни без голосу), ліцитатор називає нову ціну, збільшену на крок аукціону, не оголошуючи номерів учасників до того моменту, коли будь-який з них не оголосить свою ціну або ліцитатор не визначить, який з учасників підняв табличку першим під час чергового збільшення оголошеної ліцитатором ціни.

Якщо під час послідовного збільшення ціни ліцитатором одночасно декілька учасників залишають свої таблички піднятими, ліцитатор у будь-який момент на свій розсуд може запропонувати їм оголосити свою ціну і після першого оголошення одним з учасників своєї пропозиції назвати номер учасника, що оголосив пропозицію, а також ціну, запропоновану таким учасником, а потім оголосити наступну ціну, збільшену на крок аукціону.

У разі коли два або більше учасників одночасно погодилися з оголошеною ціною, але не погодилися з наступною ціною, збільшеною на крок аукціону, ліцитатор може оголосити про зменшення кроку аукціону і назвати наступну ціну, збільшену на новий крок аукціону. Якщо після цього ніхто з учасників не висловить бажання придбати лот за оголошеною ліцитатором останньою ціною, ліцитатор може запропонувати їм оголосити свою ціну. Після оголошення одним з учасників своєї пропозиції ліцитатор називає номер учасника, що оголосив пропозицію, а також запропоновану ним ціну. Інші учасники можуть запропонувати лише вищу за оголошену ціну, яку ліцитатор оголошує разом з номером учасника і збільшує на наступний крок.

У разі коли протягом трьох хвилин після триразового повторення останньої ціни не буде запропонована вища ціна, ліцитатор закінчує торги за лотом одночасно з ударом аукціонного молотка (гонга) та проголошенням слова "Продано”, називає ціну продажу лота за останньою найбільшою ціною, за якою виявлено намір придбати лот, номер переможця і викликає його для підписання протоколу, який ведеться під час аукціону.

7. У протоколі зазначаються назва лота, стартова ціна та результати торгів (остаточна ціна продажу, прізвище, ім’я та по батькові або найменування переможця). Протокол підписується переможцем, ліцитатором та представником організатора у день проведення аукціону.

8. Переможець, який відмовився від підписання протоколу, позбавляється права на подальшу участь в аукціоні з продажу цього лота. До протоколу вноситься запис про відмову переможця від його підписання. У такому разі протокол підписується ліцитатором та представником виконавця у день проведення аукціону, сума гарантійного внеску переможцю не повертається.За наявності учасників, що виявили бажання придбати зазначений лот, організатор поновлює торги за цим об’єктом у день проведення аукціону.

За умови відсутності таких учасників лот виставляється на повторний аукціон.

9. Після закінчення торгів за кожним лотом ліцитатор має право оголосити перерву на 15 хвилин.

10. У процесі проведення аукціону виконавець веде протокол, у якому зазначаються номер лота, стартова ціна та ціна продажу лота, пропозиції учасників, відомості про переможця, номери рахунків, на які переможець повинен внести кошти за придбаний лот. У разі потреби до протоколу може бути також внесена інша інформація.Завірена організатором копія протоколу видається переможцю.

11. Аукціон вважається таким, що закінчився, після підписання протоколу аукціону.

Стаття 41. Оприлюднення результатів аукціону

1. Організатор не пізніше п’яти робочих днів публікує після проведення аукціону в друкованих засобах масової інформації, в яких було розміщено оголошення про його проведення, та розміщує на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів повідомлення про результати торгів за кожним лотом із зазначенням:місця розташування та розміру земельної ділянки;строку оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди);ціни продажу лота, визначеної за результатами аукціону;цільового призначення земельної ділянки.

Стаття 42. Порядок визнання аукціону таким, що не відбувся, анулювання результатів аукціону

1. Аукціон визнається таким, що не відбувся, у разі:

  • відсутності учасників або наявності тільки одного учасника (крім проведення повторного аукціону);
  • коли жоден з учасників не запропонував ціну, вищу за стартову ціну земельної ділянки;
  • відмови переможця від підписання протоколу із зазначенням результатів аукціону.

Рішення про визнання аукціону таким, що не відбувся, приймається виконавцем у день його проведення.

2. Результати аукціону анулюються організатором у разі відмови переможця від укладення договору купівлі-продажу або договору оренди земельної ділянки, а також у разі несплати переможцем в установлений строк належної суми за придбаний лот.

Рішення про анулювання аукціону приймається організатором у п’ятиденний строк після виникнення підстави для анулювання.

3. Гарантійні внески не повертаються:

  • усім учасникам аукціону у разі, коли жоден з них не запропонував ціну, вищу за стартову ціну лота;
  • учаснику аукціону, що був відсторонений від участі у торгах ліцитатором за неодноразове порушення порядку проведення аукціону;
  • переможцю, що відмовився від підписання протоколу із зазначенням результатів аукціону;
  • переможцю у разі несплати ним в установлений строк належної суми за придбаний лот;
  • переможцю, що відмовився від укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки або договору оренди земельної ділянки;

4. У разі прийняття рішення про визнання аукціону таким, що не відбувся, або анулювання його результатів повторний аукціон може бути проведений не раніше ніж через місяць з дня проведення попереднього аукціону і не пізніше ніж через шість місяців з дня прийняття такого рішення.

Якщо аукціон визнано таким, що не відбувся з підстави наявності лише одного учасника, а для участі у повторному аукціоні також зареєстрований лише той самий учасник, він має право придбати земельну ділянку або право оренди на неї за ціною не меншою ніж вартість земельної ділянки або права оренди на неї, визначеної за результатами експертної грошової оцінки, що проведена за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

5. Повторний аукціон проводиться у порядку встановленому для проведення аукціонів. До участі у повторному аукціоні не допускаються переможці попередніх торгів, що не сплатили в установлений строк вартості лота за договором, відмовилися від укладення договору купівлі-продажу або оренди чи від підписання протоколу із зазначенням результатів аукціону.

6. Лот не може бути придбаний за рахунок бюджетних коштів чи коштів підприємств, установ та організацій, що належать до державної і комунальної власності, крім державного земельного банку.

Стаття 43. Фінансове забезпечення проведення аукціону

1. Аукціон проводиться відповідно до договору між організатором та виконавцем за рахунок коштів, що сплачуються організатором як винагорода виконавцеві та реєстраційних внесків учасників аукціону.

Підготовка до продажу земельних ділянок державної власності та права оренди на них здійснюється за рахунок коштів державного бюджету України.Підготовка до продажу земельних ділянок комунальної власності та права оренди на них здійснюється за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.

До розмежування земель державної та комунальної власності підготовка до продажу земельних ділянок та права оренди на них здійснюється:

а) в межах населених пунктів місцевими радами за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів;

б) за межами населених пунктів місцевими (обласними, районними) державними адміністраціями за рахунок коштів відповідних (обласних, районних) бюджетів.У разі недостатності в організатора власних коштів він мас право залучати кредитні ресурси та кошти з інших не заборонених законом джерел.

Договором між організатором та виконавцем може передбачатись можливість фінансування підготовки до проведення аукціону за рахунок виконавця з подальшим відшкодуванням його витрат за рахунок коштів відповідного бюджету.

2. Розмір реєстраційного внеску визначається виконавцем. Максимальний розмір реєстраційного внеску не повинен перевищувати 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати на дату публікації оголошення про проведення аукціону.

3. Розмір гарантійного внеску за лотом становить 10 відсотків стартової ціни лота.

Сплачені суми гарантійних внесків (крім випадків, визначених частиною третьою статті 42 цього Закону) повертаються усім учасникам, які не були визнані переможцями, протягом трьох банківських днів з дня проведення аукціону.

4. Реєстраційний та гарантійний внески сплачуються учасниками аукціону на окремі рахунки виконавця, відкриті в банку.

5. Організатор установлює винагороду виконавцю у розмірі 5 відсотків сумарної стартової ціни лотів, що виставлені на аукціон, але не більш як 3500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.Винагорода складається з видатків на організацію та проведення аукціону та прибутку виконавця.

Стаття 44. Укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки або оренди за результатами аукціону та здійснення розрахунку за придбаний лот

1. Договір купівлі-продажу земельного лоту укладається між організатором та переможцем та нотаріально посвідчується.

Для посвідчення договору купівлі-продажу земельної ділянки або права на неї нотаріусу подається протокол аукціону з інформацією про земельну ділянку, відповідальність за достовірність якої покладається на організатора аукціону.

У разі придбання переможцем кількох земельних лотів договір укладається окремо на кожний з них.

2. У разі відмови від укладення договору купівлі-продажу земельного лота на умовах, визначених у договорі, або відмови включити до договору умови, визначені у цьому Законі, та документації про земельні торги, переможець втрачає внесений ним гарантійний внесок.

4. Гарантійний внесок, сплачений переможцем до початку аукціону, зараховується до купівельної ціни. Виконавець перераховує протягом семи банківських днів після закінчення аукціону сплачені на його рахунок гарантійний внесок переможця та гарантійні внески учасників, що не повертаються відповідно до частини третьої статті 43 цього Закону, на відповідні рахунки організатора.

При продажу земельної ділянки державної або комунальної власності (права оренди на них) виконавець протягом семи банківських днів після закінчення аукціону перераховує суму гарантійного внеску, сплаченого на його рахунок переможцем, на відповідні рахунки організатора торгів, відкриті в органах центрального органу виконавчої влади, утвореного для реалізації державної політики у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для зарахування надходжень від продажу земельних ділянок або прав на них, та гарантійні внески учасників, що не повертаються відповідно до частини третьої статті 42 цього Закону, перераховує на відповідні бюджетні рахунки, відкриті в органах центрального органу виконавчої влади, утвореного для реалізації державної політики у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для зарахування інших надходжень.

5. Якщо переможець не вніс належної до сплати суми за придбаний лот у визначений строк, він втрачає гарантійний внесок, а договір купівлі-продажу земельного лота вважається розірваним.

Стаття 45. Особливості реалізації земельної ділянки державним виконавцем

1. Звернення стягнення на земельну ділянку у рамках процедури виконавчого провадження здійснюється державним виконавцем в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження”, з урахуванням особливостей підготовки до проведення та проведення земельних торгів, визначених цим Законом.

Глава 7. Продаж земельних ділянок та прав на них на земельних торгах у формі конкурсу

Стаття 46. Сфера застосування земельних торгів у формі конкурсу

Земельні торги у формі конкурсу (далі – конкурс) щодо земель державної або комунальної власності можуть проводитись у випадках продажу, оренди земель для:

  • ведення товарного сільськогосподарського виробництва та особистого селянського господарства;
  • будівництва об’єктів транспортної інфраструктури та електроенергетики;
  • спорудження об'єктів соціальної інфраструктури (навчальних закладів, закладів культури, закладів фізичної культури і спорту, лікарень).

Сфера застосування земельних торгів у формі конкурсу щодо земель приватної власності визначається власником цих земель.

Стаття 47. Визначення конкурсних умов

1. Конкурс може проводитись як для всіх фізичних або юридичних осіб, які бажають взяти в ньому участь, а також для визначеної категорії учасників (фермерських господарств, сільськогосподарських підприємств, осіб, які здійснюють діяльність у будівництві тощо).

2. Після прийняття рішення про продаж земельних ділянок (права оренди на неї) на конкурсі, організатор розробляє та затверджує умови конкурсу.

3. Умови конкурсу щодо продажу земельної ділянки державної та комунальної власності (права оренди на неї), затверджуються рішенням органу, який прийняв рішення про продаж земельної ділянки на земельних торгах на підставі затвердженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

4. В умовах конкурсу зазначаються:

  • основні положення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кількісні та якісні характеристики земельної ділянки, її місце розташування, перелік суміжних землевласників та землекористувачів, цільове призначення, наявні обмеження (обтяження) прав на земельну ділянку, допустимі види забудови земельної ділянки (у випадку продажу земельної ділянки (права оренди на неї) під забудову);
  • категорії осіб, які можуть брати участь у земельному конкурсі, вимоги до використання земельної ділянки, критерії вибору переможця земельних торгів, інформація стосовно того, чи дозволяється пропонувати інші, крім передбачених конкурсними умовами, умови договору купівлі-продажу, оренди земельної ділянки, а також стосовно того, як будуть оцінюватися такі пропозиції учасників;
  • інформація про те, як повинна бути обчислена і виражена ціна, що зазначена в конкурсній заявці;
  • вимоги до гарантування зобов’язань покупця, орендаря щодо виконання договору купівлі-продажу земельної ділянки, купівлі-продажу права оренди земельної ділянки, оренди земельної ділянки, якщо такі висуваються;
  • остаточний строк, місце і спосіб представлення заявок осіб, які мають намір взяти участь у конкурсі;
  • способи звернення учасників за роз’ясненням конкурсних вимог, висунутих власником земельної ділянки;
  • місце, дата, час і порядок розкриття конвертів з конкурсними заявками, що надійшли від учасників конкурсу;
  • імена, прізвища й адреси уповноважених осіб організатора;
  • проект договору купівлі-продажу земельної ділянки, договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки, договору оренди земельної ділянки.

Конкурсні умови після їх затвердження організатором передаються виконавцю. Виконавець у п’ятиденний термін з дати отримання умов конкурсу забезпечує публікацію у відповідному друкованому засобі масової інформації оголошення про проведення конкурсу.

Умови конкурсу можуть бути в повному обсязі опубліковані у відповідному друкованому засобі масової інформації. В разі, якщо умови конкурсу в повному обсязі не опубліковані у відповідному друкованому засобі масової інформації, кожному учаснику конкурсу виконавцем надається примірник таких умов.

5. Оголошення про проведення конкурсу повинне включати відомості про:

  • організатора та виконавця конкурсу;
  • розмір, місцезнаходження, кадастровий номер земельної ділянки, її кількісні та якісні характеристики;
  • цільове призначення земельної ділянки та встановлені обмеження і обтяження прав на неї;стартову ціну;
  • основні інвестиційні чи інші вимоги щодо використання земельної ділянки згідно із умовами конкурсу;
  • місце і час проведення конкурсу;
  • розмір реєстраційного та гарантійного внесків учасника і порядок їх сплати;
  • найменування та місцезнаходження виконавця, номер телефону, адресу, за якими можна отримати додаткову інформацію та дізнатися, де можна ознайомитися з проектом землеустрою земельної ділянки та отримати умови конкурсу;
  • вичерпний перелік документів, які необхідно подати особі, які бажає взяти участь в конкурсі, для реєстрації її учасником цього конкурсу;
  • дату початку та закінчення приймання документів для осіб, що бажають взяти участь в конкурсі, який повинен становити не менше ніж 25 днів з дня публікації оголошення;
  • строк подачі конкурсних заявок, який повинен становити не менше ніж один місяць з дати закінчення терміну приймання документів для осіб, які бажають взяти участь у конкурсі.

Стаття 48. Реєстрація осіб, які бажають взяти участь в конкурсі

1. В конкурсі можуть брати участь категорії осіб, зазначені в умовах конкурсу, які відповідно до закону мають право на набуття у власність земельних ділянок (права оренди на них), а також сплатили реєстраційний та гарантійний внески. Розмір гарантійного внеску визначається виконавцем у межах від п'яти до десяти відсотків стартової ціни.

2. Особа, що бажає взяти участь в конкурсі, подає виконавцю:

  • заяву про участь в конкурсі із зазначенням лота (лотів, які виявила бажання придбати особа);
  • засвідчені копії установчих документів, свідоцтва про державну реєстрацію (для юридичних осіб) та копію паспорта, копію документу про присвоєння ідентифікаційного номера у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків (для фізичних осіб). В разі подання документів іноземною особою вказані документи подаються у перекладі, засвідченому у встановленому порядку;
  • документи, що підтверджують сплату реєстраційного та гарантійного внесків;
  • визначені в оголошенні про проведення конкурсу документи, які підтверджують відповідність особи категоріям осіб, які можуть взяти участь в конкурсі відповідно до конкурсних умов.

Представник юридичної особи подає також документи, які підтверджують його повноваження виступати від імені цієї юридичної особи та копію паспорта.

Представник виконавця приймає документи особисто в учасників — фізичних осіб та представників учасників — юридичних осіб і видає довідку про отримання документів із зазначенням їх переліку.

Забороняється вимагати для реєстрації учасника конкурсу документи, не зазначені у частині другій цієї статті.

3. Виконавець після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті, записує у книгу реєстрації порядковий номер учасника і номер лота, який учасник виявив бажання придбати. Крім того, в книзі зазначається:

  • для фізичних осіб – прізвище, ім’я та по батькові, зареєстроване місце проживання та ідентифікаційний номер у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків та інших обов’язкових платежів.
  • Для іноземних громадян та осіб без громадянства — громадянство, прізвище, ім’я (за наявності), постійне місце проживання за межами України;
  • для юридичних осіб України — найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ;
  • для іноземних юридичних осіб, спільних підприємств — найменування, місцезнаходження та держава, в якій зареєстрована така юридична особа;

4. Після реєстрації учаснику виконавцем видається посвідчення учасника конкурсу, копія проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а також примірник конкурсних умов.

В посвідченні учасника конкурсу зазначається: прізвище, ім'я (найменування) учасника, його ідентифікаційний код (номер), характеристики лота, який виставляється на продаж (кількісні та якісні характеристики земельної ділянки, її цільове призначення та місце розташування, дані щодо організатора та виконавця конкурсу.

5. Виконавець укладає з учасником договір про участь в конкурсі, яким передбачаються умови повернення (або утримання) реєстраційних та гарантійних внесків, можливість накладення штрафів на учасника у випадках, зазначених у цьому Законі.

6. Виконавець відмовляє у реєстрації особи, яка виявила бажання взяти участь в конкурсі, у випадках:ненадання особою, яка виявила бажання взяти участь в конкурсі, документів, передбачених частиною другою цієї статті;відсутності у особи, яка виявила бажання взяти участь в конкурсі, права на набуття у власність відповідної земельної ділянки.

7. Реєстрація учасників, які виявили бажання взяти участь у конкурсі здійснюється щодо кожного лота окремо.

Стаття 49. Роз’яснення до умов конкурсу

1. Учасник має право звернутися до організатора торгів у письмовій формі із запитом про надання роз’яснень щодо змісту конкурсних документів.

Організатор торгів зобов’язаний дати відповідь на кожне з поставлених учасником запитань, що стосуються роз’яснення змісту конкурсних документів, якщо запит про це надійшов не пізніше, ніж за п’ятнадцять днів до закінчення строку подання конкурсних заявок.

Роз’яснення повинні бути надіслані учасникам протягом строку, який дасть учаснику змогу представити свою конкурсну заявку до закінчення встановленого для цього строку, але не пізніше трьох днів з моменту отримання запиту.

Ці роз’яснення також надсилаються всім учасникам земельних торгів, яким були видані умови конкурсу, без зазначення учасника, від якого надійшов запит про надання роз’яснення.

2. Організатор має право внести в конкурсні документи уточнення (доповнення), але не пізніш ніж за двадцять днів до закінчення строку подання конкурсних заявок.

Стаття 50. Подання конкурсних заявок

Організатор встановлює дату, до якої покупці повинні подати конкурсні заявки. Строк подання конкурсних заявок не може бути менше тридцяти днів з дати закінчення терміну подання документів особами, які бажають взяти участь в конкурсі.

Строк подачі конкурсних заявок може бути продовжений організатором. Оголошення про продовження строку подачі конкурсних заявок публікується у друкованому засобі масової інформації, в якому було опубліковано оголошення про проведення конкурсу.

Конкурсна заявка складається українською мовою у письмовій формі, повинна бути підписана учасником або уповноваженою ним особою.Конкурсна заявка подається виконавцю у заклеєному конверті із супровідним листом, в якому зазначається:

  • найменування (для юридичних осіб), прізвище, ім'я, по-батькові учасника конкурсу, який надає конкурсну заявку;
  • лот, в конкурсі з продажу якого бере участь учасник.

Виконавець зобов’язаний надати особі, яка надала конкурсну заявку, письмове повідомлення про її отримання. Виконавець повертає учаснику надану ним конкурсну заявку без розкриття конверту, в якому вона була отримана, в разі:

  • отримання конкурсної заявки після закінчення строку, встановленого для її подання,
  • отримання конкурсної заявки з порушенням вимог, встановлених частиною четвертою цієї статті.

Стаття 51. Строк дії конкурсних заявок, порядок їх зміни та відкликання

Конкурсні заявки є дійсними протягом строку проведення конкурсу.

До закінчення строку подання конкурсних заявок учасник має право до закінчення строку подання конкурсних заявок змінити чи відкликати свою конкурсну заявку. Відкликання конкурсної заявки здійснюється шляхом надіслання виконавцю письмового повідомлення про це.

Зміна конкурсної заявки здійснюється шляхом викладення конкурсної заявки у новій редакції.

Змінена конкурсна заявка подається, отримується та повертається в порядку, передбаченому цим Законом для конкурсних заявок.

Стаття 52. Розкриття конвертів з конкурсними заявками

Розкриття конвертів з конкурсними заявками проводиться у визначених умовами конкурсу день, час і місці. День і час розкриття конвертів з конкурсними заявками повинен збігатися з днем і часом завершення подання конкурсних заявок. У разі зміни умов конкурсу організатором повинна бути змінена і дата розкриття конвертів.

Конверти з конкурсними заявками розкриваються організатором або його уповноваженим представником. Усі конверти, що надійшли до закінчення терміну їх подання, повинні бути розкриті в установлений строк. Під час процедури розкриття конвертів мають право бути присутніми всі учасники, які подали конкурсні заявки, або їх уповноважені представники.

Учасникам або їх уповноваженим представникам оголошуються прізвище, ім'я (найменування), адреса учасника, ціна, інвестиційні та інші пропозиції, зазначені в конкурсній заявці. Ця інформація невідкладно фіксується в протоколі про конкурс, що складається відповідно до цього Закону.

Стаття 53. Розгляд, оцінка і порівняння конкурсних заявок

До розгляду приймаються конкурсні заявки, які відповідають усім перерахованим в умовах конкурсу вимогам. Незначні відхилення від викладених у конкурсних документах умов є несуттєвими у разі, якщо помилки та неточності можуть бути усунуті без зміни суті заявки.

Для розгляду та оцінки пропозицій учасників конкурсу, вказаних у конкурсних заявках, організатором може бути створена комісія.

Організатор має право вимагати від учасників надання роз’яснень щодо змісту поданих ними конкурсних заявок. Зміна суті конкурсних заявок при їх роз’ясненні не допускається.

Організатор має право самостійно виправити виявлені в конкурсній заявці під час її розгляду арифметичні помилки. У такому разі організатор повідомляє учасника, який представив конкурсну заявку, про такі виправлення.

Організатор має право відхилити конкурсну заявку, якщо:

  • покупець не визнає обґрунтованими виправлені власником земельної ділянки арифметичні помилки, виявлені ним у заявці;
  • конкурсна заявка не відповідає вимогам, зазначеним в умовах конкурсу;

Організатор оцінює і порівнює тільки конкурсні заявки, які відповідають умовам конкурсу та визначає учасника, який є переможцем у конкурсі.

У процесі порівняння та оцінки конкурсних заявок можуть застосовуватися тільки критерії оцінки, визначені умовами конкурсу.

Переможцем земельного конкурсу організатором визнається учасник, у конкурсній заявці якого запропоновані найкращі інвестиційні, у тому числі цінові, пропозиції, які при оцінці відповідно до критеріїв, установлених конкурсними документами, визнаються найприйнятнішими.

Інформація, пов’язана з розглядом, роз’ясненням, оцінкою і порівнянням конкурсних заявок, може бути доступна тільки тим особам, які офіційно беруть участь у розгляді, оцінці і порівнянні конкурсних заявок та прийнятті рішення за результатами їх розгляду.

У разі, якщо до встановленого власником земельної ділянки терміну подання конкурсних заявок надходить тільки одна заявка, конкурс є таким, що не відбувся.

Стаття 54. Оголошення переможця конкурсу

Не пізніше п’яти днів по закінченню конкурсу організатор надсилає учаснику, який став переможцем конкурсу, повідомлення про визнання його переможцем та письмово інформує про це інших учасників.

Інформація (письмове повідомлення) про визначення учасника переможцем надсилається рекомендованим листом і/або телеграмою.

У разі якщо покупець, якому надіслано повідомлення про визнання його переможцем земельного конкурсу, відмовився від підписання договору купівлі-продажу, оренди земельної ділянки, в термін обумовлений умовами конкурсу не підписав договір купівлі-продажу, власник земельної ділянки має право визнати переможцем конкурсу іншого покупця в порядку, встановленому цим Законом.

Стаття 55. Завершення земельного конкурсу

Земельний конкурс вважається завершеним з моменту укладення договору купівлі-продажу (оренди) земельної ділянки.

Протягом п’яти днів з моменту набуття чинності договором купівлі-продажу (оренди) земельної ділянки продавець земельної ділянки зобов’язаний надати (надіслати) покупцям, що брали участь у конкурсі, повідомлення про зміст договору.

Стаття 56. Звіт про проведення конкурсу

Виконавець конкурсу протягом десяти днів з моменту його завершення складає звіт про результати конкурсу та надає його організатору.

У звіті про результати конкурсу:

  • наводиться стислий опис земельної ділянки;
  • викладаються визначені в умовах конкурсу критерії вибору переможця;
  • викладається зміст конкурсних пропозицій учасників на участь у конкурсі, зазначаються прізвища, ім'я (найменування) учасників конкурсу та їх адреси;
  • зазначаються відомості про правовий та фінансовий стан покупців, їх спроможність задовольнити умови земельного конкурсу;
  • зазначаються запропоновані кожним покупцем ціна земельної ділянки, а також подані ним інші конкурсні пропозиції;
  • даються оцінка та порівняльна характеристика конкурсних заявок та пропозицій;
  • зазначаються найменування або прізвище, ім’я переможця конкурсу та підстави визнання його переможцем;
  • зазначаються причини відхилення заяв покупців.Інформація про стислий опис земельної ділянки, зміст заявок й адреси покупців та причини відхилення їх заявок надається всім покупцям, які брали участь у конкурсі, на їх запит.

Решта інформації може надаватися лише суду на його запит.

Глава 8. Інші правові форми обігу земель

Стаття 57. Набуття права власності на земельні ділянки на підставі інших цивільно-правових договорів

1. Фізичні та юридичні особи, а також територіальні громади і держава мають право набувати у власність земельні ділянки на підставі міни, ренти, дарування, успадкування та інших цивільно-правових договорів.

2. Укладення таких договорів здійснюється відповідно до вимог актів цивільного законодавства з урахуванням вимог Земельного кодексу України.

Стаття 58. Особливості укладення договору дарування земельних ділянок сільськогосподарського призначення

1. Земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та особистого селянського господарства, які перебувають у приватній власності, можуть бути відчужені шляхом укладення договору дарування лише:

  • на користь іншому члену подружжя, родичам (дітям, батькам, рідним та двоюрідним братам, сестрам, діду, бабі, рідним дядьку, тітці, племінникам);
  • на користь держави або територіальної громади.

Стаття 59. Антимонопольні обмеження щодо ринку земель

1. У випадках, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції, набуття прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва учасниками концентрації, здійснюється лише за умови попереднього отримання дозволу на концентрацію.

2. Набуття права власності і права користування земельними ділянками сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яке призводить до монополізації товарних ринків, забороняється.

3. Правочини щодо набуття права власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва без попереднього отримання дозволу на економічну концентрацію, у випадках, коли отримання такого дозволу передбачено законодавством про захист економічної конкуренції, є нікчемними.

4. Інформація про перевищення розміру граничної максимальної площі земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва у власності особи чи групи осіб, пов’язаних відносинами контролю, встановленого статтею 14 цього Закону, виявлена органами Антимонопольного комітету України під час здійснення ними своєї діяльності передається до Державної податкової служби України та центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів.


Сторінка: 1 2 3 4

Категорія: Законодавство | Додав: nazemli (09.12.2011)
Переглядів: 2593 | Теги: Державний земельний кадастр, про ринок земель, Земельний кодекс, закон України, державний земельний банк, земля | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
На землі© 2017
Пошук
Хмаринка
законодавство аграрний сектор крупнотоварне виробництво оптовий ринок сільськогосподарської вартість земель оцінка землі фермерське господарство ціна землі земельна реформа торгівля землею ринок земель Державий земельний кадастр аграрні відносини Мінагрополітики Політика присяжнюк пропозиції про ринок земель державний земельний банк Державний земельний кадастр обговорення земля закон України мораторій на продаж землі проект закону ринок державний акт держкомзем договір оренди земельна ділянка Пай сертифікат на право власності на зе продаж землі. аграрії продаж землі кадастр мораторій проект Земельний кодекс земельний кадастр ринок землі
Друзі сайту

При частковому чи повному копіюванні гіперпосилання на сайт На землі обовязкове.
Карта сайту